درباره انواع بطری پت ساخته شده توسط دستگاه بادکن

همان طور که میدانید بطری پت  توسط دستگاه بادکن ساخته و تولید می شود. این دستگاه ها که در انولع دستی، نیمه اتوماتیک وتمام اتوماتیک می باشند قابلیت و توانایی تولید تعداد بسیار زیاد محصول بطری پت در تنوع و شکل و حجم های متفاوت برای کاربرد های مختلف را دارند. حجم این محصولات می تواند در بازه (۲۰cc) تا (۲۰ lit) باشد. در خصوصیات این محصولات باید اشاره داشت که از کیفیت بسیار بالا به همراه شفافیت قابل قبول و یکنواختی بدنه بطری پت به همراه استحکام زیاد و البته سلامت و بهداشت مطلوب همراه می باشد. در زمان خروجی محصول و ارائه به مصرف کننده و مشتری نیز این محصولات با چیدمان صحیح در بسته بندی، بدون نشتی، دوار بودن گلویی بطری، عدم وجود خراش در سطح بطری، نداشتن موج در بدنه بطری، برخوردار می باشد. از قابلیت های دستگاه بادکن باید گفت که می توانید نسبت به تولید محصولات کاملا اختصاصی نیز اقدام بفرمایید.

 

مروری بر انواع قالب باد که در دستگاه بادکن مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه بادکن که می تواند شرایط تولید بی شمار انواع محصولات بطری پت را برای تولیدکنندگان ایجاد نماید. امتیاز ایجاد این تنوع را می توان به واسطه استفاده از قالب های موجود در دستگاه بادکن دانست.  قالب ها یکی از ابزارات بسیار کاربردی دستگاه بادکن می باشد که در بین ابزارات دیگر این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. در تعریف فرایند تولید و تهیه محصولات با شرایط توخالی که به واسطه قالب های دستگاه بادکن ساخته میشود باید گفت که ابتدا ماده پلاستیکی به شکلی لوله ای از حفره ای بنام (اکسترودر) با داشتن فشار در محفظه قالب که دیواره این قالب که با آب خنک شده وارد می شود. در همین حین هوا از قسمت بالایی یا گردنه ی محفظه به درون لوله ی پلاستیکی تزریق می شود. این مرحله دقیقا مانند باد کردن بادکنک است. این فرایند باد موجب می شود که مواد پلاستیکی داغ وارد شده به قالب، به دیواره ها قالب رسیده و پس از انجماد روند شکل گیری محصول را ایجاد می نماید. و در این لحظه شاهد تهیه محصول پلاستیکی به واسطه قالب تعریف شده توسط دستگاه بادکن می باشیم.

امتیاز انعطاف پذیری بالای بطری پت

بسته بندی از جنس پلی اتیلن یا HDPE یکی از مزایای بطری پت است که انعطاف پذیری آن را موجب می  شود. این انعطاف پذیری موجب شده است که تبلوری در صنعت بسته بندی لبنیات در کنار دیگر رقبای بسته بندی صورت پذیرید و بر اساس آن موجبات افزایش طول عمر مفید شیر را حاصل شود. با توجه به وجود ناپایداری ویتامین های موجود در شیر که از طرفی سیستم انبار داری می تواند باعث کاهش کیفیت و ارزش تغذیه ای را در کیفیت شیر ایجاد نماید، و از طرف دیگر نور نیز می تواند به روش اکسیداسیون در از بین رفتن این ویتامین ها کمک کننده و تخریب گر باشد، بسته بندی شیشه ای که خود از رقبای پیشین صنعت بسته بندی بوده است از صحنه رقابت حذف و بسته بندی های بطری پتجایگزین شایسته ای در این صنعت به حساب آمده است چرا که این بسته بندی جدای از اینکه قابلیت محافظت محصول را در برابر نور خورشید دارد، می تواند در نگهداشت ویتامین های B6 وB12 که برای رشد و عملکرد صحیح بدن ضروری است گزینه مناسبی باشد. هدف کلی از تولید و ساخت بطری پت  توسط دستگاه بادکن به این دلیل بود که به بازار نشان دهد می توان با تکیه بر فناوریهای روز بالاترین سطح استاندارد بهداشت و تمیزی را در صنعت بسته بندی ارائه داد. محصولات دستگاه بادکن که به واسطه ماده پت ساخته می شوند در کنار دیگر مزایای خود از خاصیت وزن بسیار کم در برابر استحکام بالا و البته قابلیت بالای بازیافت پذیری به جهت استفاده و تولید مجدد نیز برخوردار می باشند. 

منبع : عارف صنعت